REGULAMIN ORGANIZACYJNY
CENTRUM MEDYCYNY RODZINNEJ
SANITAS SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
ROZDZIAŁ I
POSTANOWIENIA OGÓLNE
§ 1.
- Sanitas sp. z o.o jest podmiotem leczniczym działającym na podstawie ustawy z 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej (Dz.u.Nr 112 poz.654) i przepisów wydanych na jej podstawie.
- Sanitas sp. z o.o. prowadzi zakład leczniczy pod nazwą „Centrum Medycyny Rodzinne SANITAS” pod adresem ul. 1 maja 1c w Pozezdrzu.
§ 2.
Ilekroć w niniejszym Regulaminie jest mowa o:
- Zakładzie - należy przez to rozumieć Centrum Medycyny Rodzinnej Sanitas sp. z o.o.
- Kierowniku Zakładu – należy przez to rozumieć Kierownika Centrum Medycyny Rodzinnej Sanitas sp. z o.o. w rozumieniu przepisów ustawy o działalności leczniczej;
- Ustawie o działalności leczniczej - należy przez to rozumieć ustawę z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej (Dz. U. Nr 112, poz. 654, z późn. zm.);
- Regulaminie - należy przez to rozumieć Regulamin Organizacyjny Centrum Medycyny Rodzinnej Sanitas sp. z o.o.;
- Jednostce/komórce organizacyjnej – należy przez to rozumieć jednostkę/komórkę wyodrębnioną w strukturze organizacyjnej Zakładu;
- Świadczeniu zdrowotnym – należy przez to rozumieć działania służące zachowaniu, ratowaniu, przywracaniu lub poprawie zdrowia oraz inne działanie medyczne wynikające z procesu leczenia lub przepisów odrębnych regulujących zasady ich wykonywania;
- Ambulatoryjnym świadczeniu zdrowotnym - należy przez to rozumieć świadczenia podstawowej lub specjalistycznej opieki zdrowotnej oraz świadczenia z zakresu rehabilitacji leczniczej, udzielane w warunkach niewymagających ich udzielania w trybie stacjonarnym i całodobowym w odpowiednio urządzonym, stałym pomieszczeniu. Udzielanie tych świadczeń może odbywać się w pomieszczeniach Zakładu, w tym w pojeździe przeznaczonym do udzielania tych świadczeń lub w miejscu pobytu pacjenta;
- Dokumentacji medycznej - należy przez to rozumieć dokumentację medyczną, o której mowa w przepisach ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta;
- Pracowniku Zakładu- należy przez to rozumieć osobę zatrudnioną w Sanitas sp. z o.o. na podstawie stosunku pracy lub umowy cywilnoprawnej, a także osobę działającą na podstawie powołania.
- Ustawie o prawach pacjenta - należy przez to rozumieć ustawę z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (Dz. U. z 2009 r. Nr 52, poz. 417 i Nr 76, poz. 641 oraz z 2010 r. Nr 96, poz. 620).
§ 3.
Regulamin Organizacyjny Centrum Medycyny Rodzinnej Sanitas sp. z o.o. określa w szczególności:
- strukturę organizacyjną Zakładu;
- rodzaj działalności leczniczej oraz zakres udzielanych świadczeń zdrowotnych;
- miejsce udzielania świadczeń zdrowotnych;
- przebieg procesu udzielania świadczeń zdrowotnych, z zapewnieniem właściwej dostępności i jakości tych świadczeń w jednostkach i komórkach organizacyjnych Zakładu;
- organizację i zadania poszczególnych jednostek i komórek organizacyjnych Zakładu oraz warunki współdziałania tych jednostek lub komórek dla zapewnienia sprawnego i efektywnego funkcjonowania Zakładu pod względem diagnostyczno-leczniczym, pielęgnacyjnym i administracyjno-gospodarczym;
- warunki współdziałania z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą w zakresie zapewnienia prawidłowości diagnostyki, leczenia, pielęgnacji i rehabilitacji pacjentów oraz ciągłości przebiegu procesu udzielania świadczeń zdrowotnych;
- wysokość opłaty za udostępnienie dokumentacji medycznej ustalonej w sposób określony w ustawie o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta;
- organizację procesu udzielania świadczeń zdrowotnych w przypadku pobierania opłat;
- wysokość opłat za udzielane świadczenia zdrowotne inne niż finansowane ze środków publicznych,
- sposób kierowania jednostkami lub komórkami organizacyjnymi Zakładu.
§ 4.
Celem Zakładu jest udzielanie świadczeń zdrowotnych.
ROZDZIAŁ II
STRUKTURA ORGANIZACYJNA ZAKŁADU, M
MIEJSCE UDZIELANIA ŚWIADCZEŃ, ORGANIZACJA I ZADANIA KOMÓREK ORGANIZACYJNYCH ZAKŁADU
§ 5.
- Siedzibą Sanitas sp. z o.o. jest Pozezdrze, ul. 1 Maja 1c, 11 – 610 Pozezdrze
- Miejscem udzielania świadczeń przez Zakład jest ul. 1 Maja 1c, 11 – 610 Pozezdrze.
§ 6.
- W ramach Zakładu działa:
- Poradnia Medycyny Rodzinnej
- Jednostka działalności pomocniczej;
- W skład Poradni medycyny rodzinnej wchodzą następujące komórki organizacyjne:
- Poradnia Lekarza Rodzinnego,
- Poradnia Położnej Środowiskowo-Rodzinnej,
- Poradnia Pielęgniarki Środowiskowo-Rodzinnej,
- Gabinet Medycyny Szkolnej,
- Gabinet Zabiegowy,
- Punkt Szczepień.
- W skład Jednostki działalności pomocniczej wchodzi:
- Rejestracja medyczna,
- Komórka ds. finansowo-administracyjnych.
§ 7.
- Poradnia Medycyny Rodzinnej prowadzi swoją działalność w następującym zespole osobowym:
- lekarz
- pielęgniarka
- położna środowiskowa
- położna
- Świadczeń w Zakładzie mogą udzielać osoby posiadające odpowiedni stan zdrowia i niezbędne kwalifikacje fachowe, realizujące program stażu specjalistycznego, lub podyplomowego, a także skierowane do odbycia stażu zawodowego na podstawie odrębnych przepisów.
§ 8.
- Do zadań Poradni Medycyny Rodzinnej należy w szczególności:
- ambulatoryjna opieka zdrowotna w zakresie podstawowej opieki zdrowotnej realizowana w trybie ambulatoryjnym,
- leczenie ambulatoryjne chorób osób dorosłych i dzieci wraz z wizytami domowymi u pacjentów, obłożnie chorych,
- wykonywanie badań profilaktycznych,
- współpraca z lekarzami specjalistami w zakresie konsultacji leczenia pacjent i szczególnego postępowania leczniczego,
- udzielanie świadczeń w zakresie kwalifikacji do zaopatrzenia wyroby medyczne,
- kierowanie pacjentów na leczenie stacjonarne w oddziałach szpitalnych, sanatoriach specjalistycznych ośrodkach leczniczych,
- badanie diagnostyczne, analiza medyczna, współpraca z laboratoriami,
- realizacji świadczeń w zakresie diagnostyki laboratoryjnej i obrazowej
- współpraca z instytucjami i zakładami ubezpieczeniowymi w zakresie orzekania i opiniowania o stanie zdrowia osób ubezpieczonych
- Zakład w realizacji swoich zadań może współpracować z innymi podmiotami leczniczymi, podmiotami wykonującymi działalność leczniczą, organizacjami społecznymi, fundacjami, stowarzyszeniami naukowymi i innymi instytucjami których statutowym zadaniem jest działanie na rzecz zdrowia społeczeństwa.
§ 9.
Kierownik Zakładu może określić szczegółowe zasady, standardy postępowania i procedury wykonywane w poszczególnych jednostkach i komórkach organizacyjnych Zakładu w celu zapewnienia właściwego poziomu i jakości świadczeń zdrowotnych
§ 10.
Pacjent w ramach podstawowej opieki zdrowotnej ma prawo do:
- świadczeń podstawowej opieki zdrowotnej w miejscu zamieszkania w warunkach ambulatoryjnych lub w uzasadnionych przypadkach opieki w domu chorego realizowanych przez lekarza podstawowej opieki zdrowotnej, pielęgniarkę podstawowej opieki zdrowotnej, położną podstawowej opieki zdrowotnej oraz pielęgniarkę szkolną,
- badań diagnostycznych (zgodnie z obowiązującym wykazem).
- dokonania wyboru lekarza, pielęgniarki, położnej podstawowej opieki zdrowotnej nie częściej niż dwa razy w roku. W przypadku kolejnej zamiany pacjent wnosi opłatę określoną w obowiązujących przepisach prawnych (opłata nie jest pobierana w przypadku zmiany miejsca zamieszkania lub zaprzestania działalności przez lekarza, pielęgniarkę lub położną),
- skierowania w razie potrzeby do lekarza specjalisty lub innego podmiotu leczniczego.
§ 11.
- Świadczenia zdrowotne udzielane są w wyłącznie przez pracowników medycznych, którzy posiadają odpowiednie kwalifikacje do wykonywania świadczeń, potwierdzone dyplomami i spełniającymi odpowiednie wymagania zdrowotne.
- Proces udzielania świadczeń zdrowotnych rozpoczyna się w rejestracji, gdzie pacjenci zgłaszają się w celu umówienia wizyty do lekarza lub są rejestrowani telefonicznie.
- W rejestracji pacjent jest zobowiązany okazać dowód ubezpieczenia w NFZ.
- W rejestracji pacjent może złożyć oświadczenie o upoważnieniu określonej osoby do wglądu w dokumentację medyczną za życia pacjenta i po jego śmierci (lub o niepoważnieniu nikogo), a także o zgodzie na udzielanie świadczeń zdrowotnych.
- Zgoda na udzielenie świadczenia zabiegowego musi być złożona każdorazowo ustnie lub pisemnie przed rozpoczęciem zabiegu.
- Po zarejestrowaniu pacjent w umówionym dniu i o określonej godzinie zgłasza się do przyjęcia we wskazanym gabinecie.
- W przypadku konieczności wykonania uzupełnienia badania diagnostycznego, konsultacji specjalistycznej lub zabiegu, pacjent może otrzymać pisemne skierowanie od lekarza na ww. świadczenia.
- W trakcie udzielania świadczenia zdrowotnego pacjent ma prawo do uzyskania wszystkich niezbędnych wyjaśnień dotyczących postawionej diagnozy, a także zaproponowanego leczenia.
§ 12.
- Do podstawowych obowiązków pracowników Zakładu należy:
- przestrzeganie czasu pracy ustalonego w Zakładzie;
- przestrzeganie ustalonego w Zakładzie porządku;
- przestrzeganie przepisów oraz zasad bezpieczeństwa i higieny pracy, a także przepisów przeciwpożarowych;
- dbałość o dobro zakładu pracy, chronienie jego mienia oraz zachowanie w tajemnicy informacji, których ujawnienie mogłoby narazić Zakład na szkodę;
- przestrzeganie tajemnicy określonej w odrębnych przepisach;
- przestrzeganie w Zakładzie zasad współżycia społecznego;
- dbałość o interesy pracodawcy, dobre imię i wizerunek Zakładu;
- znajomość i przestrzeganie przepisów obowiązujących na danym stanowisku;
- sumienna i rzetelna praca;
- należyte wykonywanie powierzonych obowiązków;
- prawidłowe i terminowe opracowywanie dokumentów służbowych;
- przestrzeganie przepisów dotyczących zachowania tajemnicy służbowej;
- samokształcenie i podnoszenie swoich kwalifikacji poprzez aktywny udział w szkoleniach wewnętrznych i zewnętrznych;
- zgłaszanie wszelkich nieprawidłowości i uwag dotyczących czynności służbowych przełożonemu;
- odpowiedzialność za powierzone zadania i obowiązki;
- znajomość, stosowanie i przestrzeganie wytycznych obowiązujących Regulaminów, zarządzeń i procedur w zakresie odnoszącym się do komórki organizacyjnej Zakładu;
- skuteczne korygowanie niezgodności wynikających z audytów wewnętrznych i zapobieganie ich ponownemu wystąpieniu;
- Pracownicy Zakładu mają prawo do:
- poszanowania przez przełożonych i współpracowników;
- zapewnienia odpowiednich warunków pracy i realizacji wszelkich uprawnień pracowniczych zagwarantowanych prawem pracy;
- samodzielnego działania i kontaktowania się z pracownikami innych komórek organizacyjnych w załatwianiu spraw;
- reprezentowania stanowiska w zakresie prowadzonych spraw uzgodnionych z przełożonym;
- odwołania się od decyzji i poleceń przełożonego, jeżeli są one sprzeczne z obowiązującymi przepisami lub racjonalnym i korzystnym sposobem wykonania.
§ 13.
- Zakład prowadzi dokumentację medyczną osób korzystających ze świadczeń zdrowotnych oraz zapewnia ochronę i poufność danych zawartych w tej dokumentacji, zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, a w przypadku udzielania świadczeń finansowanych ze środków publicznych także zgodnie z wymogami określonymi przez płatnika świadczeń.
- Zakład udostępnia dokumentację, o której mowa w ust. 1:
- pacjentowi lub jego przedstawicielowi ustawowemu, bądź osobie upoważnionej przez pacjenta; po śmierci pacjenta, prawo do wglądu w dokumentację medyczną ma osoba upoważniona przez pacjenta za życia;
- podmiotom udzielającym świadczeń zdrowotnych, jeżeli dokumentacja ta jest niezbędna do zapewnienia ciągłości świadczeń zdrowotnych;
- organom władzy publicznej, Narodowemu Funduszowi Zdrowia, organom samorządu zawodów medycznych oraz konsultantom krajowym i wojewódzkim, w zakresie niezbędnym do wykonywania przez te podmioty ich zadań, w szczególności kontroli i nadzoru;
- podmiotom, uprawnionym w myśl ustawy o działalności leczniczej do przeprowadzania na zlecenie ministra właściwego do spraw zdrowia kontroli podmiotu leczniczego, w zakresie niezbędnym do przeprowadzenia kontroli;
- ministrowi właściwemu do spraw zdrowia, sądom, w tym sądom dyscyplinarnym, prokuraturom, lekarzom sądowym i rzecznikom odpowiedzialności zawodowej, w związku z prowadzonym postępowaniem;
- uprawnionym na mocy odrębnych ustaw organom i instytucjom, jeżeli badanie zostało przeprowadzone na ich wniosek;
- organom rentowym oraz zespołom do spraw orzekania o niepełnosprawności, w związku z prowadzonym przez nie postępowaniem;
- podmiotom prowadzącym rejestry usług medycznych, w zakresie niezbędnym do prowadzenia rejestrów;
- zakładom ubezpieczeń - za zgodą pacjenta;
- lekarzowi, pielęgniarce lub położnej, w związku z prowadzeniem procedury oceniającej podmiot udzielający świadczeń zdrowotnych na podstawie przepisów o akredytacji w ochronie zdrowia, w zakresie niezbędnym do jej przeprowadzenia;
- szkole wyższej lub instytutowi badawczemu do wykorzystania w celach naukowych - bez ujawniania nazwiska i innych danych umożliwiających identyfikację osoby, której dokumentacja dotyczy.
- Dokumentacja medyczna jest udostępniana do wglądu w siedzibie Zakładu lub poprzez sporządzenie jej kserokopii, odpisów bądź wyciągów, w tym także na nośnikach elektronicznych.
- Za udostępnienie dokumentacji medycznej Zakład pobiera opłaty w kwotach ustalonych w sposób określony w Ustawie z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta.
- Informacje o wysokości ww. opłat znajdują się na tablicach ogłoszeń.
- Opłaty, o których mowa w ust. 4 nie zawierają kosztów ewentualnej przesyłki dokumentów (znaczków pocztowych). Koszt ten doliczany jest do rachunku za udostępnienie dokumentacji.
ROZDZIAŁ IV
UPRAWNIENIA DO BEZPŁATNYCH ŚWIADCZEŃ, ZASADY I WYSOKOŚĆ OPŁAT ORAZ ORGANIZACJA PROCESU UDZIELANIA ŚWIADCZEŃ ZDROWOTNYCH ODPŁATNYCH
§ 14.
- Zakład udziela świadczeń zdrowotnych finansowanych ze środków publicznych osobom ubezpieczonym oraz innym uprawnionym do tych świadczeń na podstawie odrębnych przepisów nieodpłatnie, za częściową odpłatnością lub całkowitą odpłatnością na zasadach określonych w obowiązujących przepisach prawa lub w umowie cywilnoprawnej.
- Świadczenia zdrowotne finansowane ze środków publicznych (świadczenia zdrowotne nieodpłatne) udzielane są pacjentom ubezpieczonym w Narodowym Funduszu Zdrowia, bądź innym pacjentom uprawnionym, na podstawie umowy o udzielanie świadczeń zdrowotnych zawartej między Zakładem, a Narodowym Funduszem Zdrowia.
- Za udzielone świadczenia zdrowotne inne niż finansowane ze środków publicznych (świadczenia zdrowotne odpłatne) pacjenci wnoszą opłaty zgodnie z ustalonym zarządzeniem cennikiem opłat. Wysokość opłat określa Załącznik nr 1 do Regulaminu.
- Dla osób, które zgłaszają się do Zakładu potrzebując udzielenia świadczeń zdrowotnych ze względu na zagrożenie życia lub nagłe pogorszenie stanu zdrowia – żadne okoliczności nie mogą stanowić podstawy do odmowy udzielenia świadczeń.
§ 15.
Świadczenia zdrowotne udzielane są ambulatoryjnie w jednostkach organizacyjnych Zakładu oraz poprzez wykonywanie wizyt domowych.
§ 16.
- Pacjent ubiegający się o udzielenie świadczenia zdrowotnego finansowanego przez Narodowy Fundusz Zdrowia obowiązany jest przedstawić aktualny wymagany przepisami dokument potwierdzający opłacanie składek na ubezpieczenie zdrowotne.
- W przypadku nie potwierdzenia uprawnień do bezpłatnych świadczeń zdrowotnych Zakład pobiera opłaty przed udzieleniem świadczenia, dotyczy to w szczególności:
- porady lekarskiej z zakresu ambulatoryjnej opieki specjalistycznej
- badania diagnostycznego,
- innych świadczeń zdrowotnych, z wyjątkiem świadczeń udzielanych w stanie nagłym (zagrożenia życia lub zdrowia, wymagającym podjęcia natychmiastowych medycznych czynności ratunkowych i leczenia).
- W przypadku ubiegania się o udzielenie ambulatoryjnego świadczenia specjalistycznego bez wymaganego przepisami skierowania lekarza, pacjent obowiązany jest opłacić świadczenie przed udzieleniem świadczenia zdrowotnego.
§ 17.
- Udzielanie świadczeń zdrowotnych odpłatnych organizowane jest w taki sposób, aby nie ograniczać dostępności do świadczeń finansowanych ze środków publicznych, w sposób zapewniający poszanowanie zasady sprawiedliwego, równego, nie dyskryminującego i przejrzystego dostępu do świadczeń opieki zdrowotnej oraz zgodnie z kryteriami medycznymi.
- Udzielanie świadczeń zdrowotnych odpłatnych pozostaje bez wpływu na kolejność pozycji na prowadzonej przez Zakład liście oczekujących na udzielenie świadczenia finansowanego ze środków publicznych.
- Świadczenia zdrowotne odpłatne udzielane będą w miarę możliwości w dniu zgłoszenia lub w innym terminie uzgodnionym z pacjentem, według ustalanej kolejności w dniach i godzinach ich udzielania.
- Pacjent ma prawo do pełnej informacji dotyczącej jego prawa do uzyskania świadczenia finansowanego ze świadczeń publicznych oraz warunkach uzyskania takiego świadczenia.
- W przypadku świadczenia zdrowotnego odpłatnego pacjent przed rozpoczęciem udzielenia świadczenia ma prawo poznać jego cenę.
- W przypadku świadczeń odpłatnych finansowanych indywidualnie pacjent ma możliwość uregulowania należności za usługę przed jej rozpoczęciem lub po jej zakończeniu.
- Zaplata za wykonanie odpłatnie świadczenia zdrowotne, może być dokonana wpłatą gotówkową za pokwitowaniem.
- Organizacja procesu udzielania świadczenia zdrowotnego odpłatnego jest tożsama z organizacja opisaną § 11 Regulaminu.
§ 18
Opłaty mogą być pobierane od pacjentów w następujących przypadkach:
- świadczenia medyczne:
- w przypadku udzielenia pacjentowi nieuprawnionemu,
- w przypadku udzielenia pacjentowi który zgłosił się do Zakładu w trybie przyjęcia prywatnego,
- w przypadku udzielenia świadczenia pacjentowi, który korzysta ze świadczeń nieobjętych umowami z NFZ
- za czynności administracyjne:
- za wydanie odpisu, wypisu lub kopii dokumentacji medycznej zgodnie z odpowiednimi przepisami w tym zakresie,
- za wydanie odpisu wypisu lub kopii dokumentacji medycznej, potwierdzonej przez lekarza do potrzeb ubezpieczeniowych, zgodnie z odpowiednim przepisami w tym zakresie,
- za wydanie orzeczenia lekarskiego o stanie zdrowia pacjenta, do potrzeb innych niż proces leczenia i diagnozowania choroby.
ROZDZIAŁ V
WARUNKI WSPÓŁDZIAŁANIA Z INNYMI ZAKŁADAMI OPIEKI ZDROWOTNEJ W ZAKRESIE ZAPEWNIENIA PRAWIDŁOWOŚCI DIAGNOSTYKI, LECZENIA PACJENTÓW I CIĄGŁOŚCI POSTĘPOWANIA
§ 19.
Zakład w celu zapewnienia ciągłości i kompleksowości procesu diagnostyczno-terapeutycznego zobowiązany jest do współpracy z innymi zakładami opieki zdrowotnej.
§ 20.
- Lekarz ubezpieczenia zdrowotnego w tym lekarz podstawowej opieki zdrowotnej kierując pacjenta do lekarza specjalisty lub leczenia szpitalnego, w razie potrzeby dołącza do skierowania istotne informacje o dotychczasowym leczeniu.
- W przypadku stwierdzenia braku możliwości dalszej opieki w danej Poradni Specjalistycznej, po uzasadnieniu w dokumentacji medycznej lekarz ubezpieczenia zdrowotnego kieruje pacjenta do Poradni Specjalistycznej w tym o tej samej specjalności, uwzględniając wyniki badań diagnostycznych i przeprowadzonych konsultacji.
- Lekarz specjalista leczący pacjenta w Poradni Specjalistycznej zobowiązany jest do pisemnego informowania lekarza kierującego i lekarza podstawowej opieki zdrowotnej o rozpoznaniu, sposobie leczenia, rokowaniu, ordynowanych lekach, w tym okresie ich stosowania i dawkowania.
- Lekarz podstawowej opieki zdrowotnej może kontynuować leczenie farmakologiczne pacjenta zastosowane przez lekarza w Poradni Specjalistycznej, jeżeli posiada ww. pisemną informację, o której mowa w ust. 3.
- W przypadku, gdy pacjent objęty leczeniem specjalistycznym wymaga wykonywania badań kontrolnych, pozostających w związku z prowadzonym leczeniem, skierowanie na te badania wydaje oraz pokrywa koszty ich wykonania lekarz specjalista.
- Lekarz ubezpieczenia zdrowotnego w przypadku stwierdzenia wskazań do hospitalizacji, wystawia skierowanie do leczenia szpitalnego dołączając do skierowania wyniki przeprowadzonych badań potwierdzających wstępne rozpoznanie.
- W celu zapewnienia kompleksowej opieki medycznej Zakład zawarł umowy na realizację badań diagnostycznych, których nie może zapewnić we własnym zakresie.
- Zakład podejmuje współpracę w formie umów cywilnoprawnych z zewnętrznymi zakładami opieki zdrowotnej oraz praktykami lekarskimi w celu zapewnienia kompleksowej opieki medycznej, których nie mogą zapewnić we własnym zakresie.
- Szczegółowe zasady współpracy w zakresie diagnostyki, leczenia i konsultacji pacjentów w Zakładzie określają procedury i instrukcje oraz zawarte umowy cywilnoprawne z podmiotami zewnętrznymi.
ROZDZIAŁ VI
SPOSÓB KIEROWANIA PODMIOTEM LECZNICZYM I KOMÓRKAMI ORGANIZACYJNYMI ZAKŁADU LECZNICZEGO
§ 21.
- Kierownictwo Zakładu sprawuje zarząd spółki Sanitas sp. z o.o., zwany w dalszej części regulaminu „Zarządem”.
- Zarząd jest upoważniony do reprezentowania Sanitas sp. z o.o. w stosunkach zewnętrznych i wewnętrznych, a także ponosi odpowiedzialność za zarządzanie podmiotem leczniczym i zakładem leczniczym.
- Do szczególnych kompetencji Zarządu należy:
- kierowanie pracą podległego personelu działalności podstawowej i pomocniczej,
- podejmowanie decyzji dotyczących mienia,
- reprezentowanie Sanitas sp. z o.o. w stosunkach zewnętrznych i wewnętrznych,
- podejmowanie decyzji w sprawach związanych z nawiązywaniem, zmianom i rozwiązaniem umów o pracę, oraz umów innego rodzaju,
- wydawanie wewnętrznych zarządzeń regulujących bieżącą działalność Sanitas sp. z o.o.,
- nadzór nad jakością udzielania świadczeń medycznych,
- nadzór nad utrzymaniem urządzeń sprzętu, aparatury medycznej i zajmowanych pomieszczeń w należytym stanie technicznym uwzględnieniem zasad BHP
- dbanie o udzielanie świadczeń zdrowotnych wyłącznie przez personel o odpowiednim stanie zdrowia i niezbędnych kwalifikacjach fachowych.
ROZDZIAŁ VII
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
§ 22.
- Regulamin organizacyjny ustala Zarząd.
- W sprawach nieuregulowanych regulaminem organizacyjnym zastosowanie mają odrębne przepisy.
- Podanie regulaminu do wiadomości pacjentów następuje przez udostępnienie go na wniosek pacjenta w rejestracji.
- Postanowienia regulaminu zostają podane do wiadomości zatrudnionych w Sanitas sp. z o.o.
- Regulamin wchodzi w życie z dniem 01.04.2020 r.
- Traci moc regulamin porządkowy z dnia 10 października 2012 r. wraz ze zmianami wprowadzonymi stosownymi aneksami.
- Załączniki:
- Załącznik nr 1 – Wysokość opłat za udzielanie świadczeń zdrowotnych innych niż finansowane ze środków publicznych.
- Załącznik nr 2 – Wysokość opłat za czynności administracyjne i udostępnienie dokumentacji medycznej.
Powrót na górę strony